Alohaaaa - Reisverslag uit Riverside, Verenigde Staten van Judith Neck - WaarBenJij.nu Alohaaaa - Reisverslag uit Riverside, Verenigde Staten van Judith Neck - WaarBenJij.nu

Alohaaaa

Door: judithvanneck

Blijf op de hoogte en volg Judith

14 September 2011 | Verenigde Staten, Riverside

Hallooo allemaal!
Het is bij mij nu ongeveer kwart voor 9 savonds en ik ben nu al supermoe, wat denk ik toch nog aan de jetlag ligt. Maar ik dacht, ik schrijf nu wel even snel een stukje anders vergeet ik het allemaal weer!
Ik ben eergister (maandag) aangekomen in LA met mn moeder en tante. We vetrokken 11.40 vanaf schiphol (waar allemaal leuke mensen me kwamen uitzwaaien!!) en moesten overstappen in Londen waar we eerst nog vier uur moesten wachten. Toen hebben we maar even uitgebreid gegeten en uiteindelijk ging de tijd best snel voorbij. In t vliegtuig kregen we al heel snel het 'avondeten' wat ik grotendeels maar laten staan heb (zat nog heel erg vol) en tijdens de vliegreis heb ik maar wat series gekeken en geprobeerd te slapen. Toen kwamen we 9 uur lokale tijd aan in Los Angeles en konden we even in wat rijen gaan staan :). De eerste was een hele controle van je paspoort etc en die rij was echt niet normaal lang, er waren letterlijk honderden mensen die erin stonden (wel meerdere balies hoor). Maargoed, toen was ik EINDELIJK aan de beurt en toen moest ik een I-94 formulier invullen, en dat moest bij de informatiebalie, aan t begin van de rij.. Dus toen kon ik weer terug en tegen de tijd dat ik dat formulier had ingevuld was de hele rij weer weg en hadden mn tante en moeder de bagage al opgehaald (hoefde ik teminste wel minder met de zware koffers te zeulen). Eenmaal buiten zijn we naar de Car Rental gegaan (wederom een enorme rij) en toen naar Marina del Rey gereden (klein plaatsje aan Los Angeles) en daar overnacht. De volgende ochtend zijn we over Venice Beach gelopen, was echt heerlijk want het was lekker warm en t zag er echt gaaf uit met alle palmbomen en de hoge golven. Toen om 11 uur ongeveer naar Riverside gereden (jaja!) en daar aangekomen bij International Village (waar ik verblijf). Bij de balie kreeg ik de sleutel van mn kamer en het meisje van de balie liep me erheen om even te laten zien hoe alles werkte enzo, en toen deed ze mn kamerdeur open en lag er een chinees meisje te slapen haha. Dat meisje van de balie zei ook zo: Awkwaaaaaard.. Maargoed ik heb later maar even geklopt en toen was ze wel wakker, en ze heet Peilin (zeg: Peelien) en ze is wel heel erg aardig! Maar daar deel ik dus mijn kamer en badkamer mee. Aan de andere kant van de woonkamer zit ook nog een meisje uit Kazachstan maar die heb ik vandaag pas ontmoet en weet haar naam eerlijk gezegd niet meer. Maar mn kamer is op zich wel groot, heb genoeg ruimte om mn kleding op te bergen en een bureau enzo dus ik vind t wel prima! Heb er eigenlijk helemaal niet zo bij stil gestaan dat ik nu elke dag moet koken, dat vind ik toch wel wat minder.. Vooral omdat ik het niet kan. En ook omdat je voor boodschappen hier 15 minuten moet lopen (in de brandende zon!) en dan met duizende plastic tasjes (die heel zwaar zijn door t water dat je koopt) terug moet sjouwen..
Maar nadat ik in mn kamer ben geweest zijn we naar de Walmart gereden en heb ik lakens en handdoeken en een laptop gekocht en andere handige dingetjes. 's Avonds hebben we bij een mexicaans restaurant gegeten waar ik maar 'de gezonde keuze' op de menukaart heb genomen, want echt alles is hier groot en veel en ziet er vet uit, dus ben nu heel gemotiveerd om gezond te eten (g de kapsalons wel missen :( ) . Vandaag gingen mn moeder en tante weg om verder te gaan met hun rondreis, vond t wel stom om afscheid te nemen, was er eigenlijk al helemaal gewend aan geraakt dat zij er ook waren. Om 12 uur heb ik toen met Lotus en Florence (twee meisjes die ik in Nederland al heb ontmoet en ook hier zitten) afgesproken en zijn we helemaal naar de supermarkt gelopen en allerlei dingen gekocht. Daarna hebben we in Lotus kamer gekookt, pasta uiteraard, en na t eten nog even wat thee gedronken.
Wat wel echt maf is trouwens is dat je je spullen echt allemaal zelf moet kopen, in t keukentje bijvoorbeeld zijn nog geen pannen enzo. Lotus deelt haar woonkamer met vier andere meisjes en er staan dan bijvoorbeeld ook 4 afwasmiddelen (van die Dreft flesjes), en niemand deelt dus ook gewoon met elkaar. Alleen is Lotus kamergenoot Sunny (ook een chinees meisje, dat zijn ze trouwens bijna allemaal) wel heel lief en een van de weinige blijkbaar die wel helemaal pro delen is. Dus ik dacht dat ik ook nog eens pannen enzo moest gaan kopen, maar ik heb net even aan Peilin gevraagd (die hier wel pannen heeft staan) of ik die van haar misschien kan gebruiken, en dat mocht want zij gebruikt ze blijkbaar echt nooit omdat ze niet kan koken haha. Ze gaat dus gewoon echt elke avond uit eten of bij andere mensen eten. Maarja heb ik in ieder geval een pannenset :). Stomme is wel dat Lotus, Florence en ik bij t boodschappen doen alleen boodschappen hadden gedaan voor vanavond en als we dus morgen weer zelf willen koken dat we weer helemaal naar die supermarkt kunnen lopen pff..Mn benen doen serieus pijn. Vraag me ook af hoe iedereen hier naar de campus gaat (die is echt megagroot) maar als ik het goed heb gaan er ook shuttlebussen, dus die ga ik dan zeker nemen! Een auto zou wel echt superhandig zijn. Morgenochtend moet ik me 8 uur ergens melden en registreren, en daarna weet ik niet zo goed wat er gaat gebeuren, maar het is in ieder geval het begin van de Introduction Days, dus ik ben benieuwd!
Vind t trouwens wel heel maf om nu ineens zou voor mn eigen eten te zorgen en op tijd de was te gaan doen enzo, maar dat komt hopelijk allemaal wel goed haha. Ik denk dat ik na de introductie dagen wel weer wat schrijf, ben nu supermoe en ga zometeen maar naar bed!
Tschuss!!

  • 15 September 2011 - 04:43

    Juliette:

    Juudje!!
    Super leuk om nu ook jouw blog te kunnen lezen hihi. :D Fijn dat je een lief kamergenootje hebt en of course Lotus al kent!! xxxxxxxxxxxxxxx

  • 15 September 2011 - 20:34

    Marina Meijer:

    Ha Judith,

    Leuk om je weblog te volgen. Veel plezier in Riverside en groetjes aan Lotus en Florence!

    Groeten,
    Marina

  • 20 September 2011 - 05:52

    Lieve Judith:

    Wat een leuk verhaal, en wat goed van je dat je al zo ver bent dat je met de meiden kookt ? ha ha.
    Hoop dat je het naar je zin gaat krijgen, maar jou kennende geloof ik zeker dat jij je daar aanpast.
    Het is in ieder geval een belevenis, en je hebt daar mooi weer, wij gaan nu de winter in. Zal voor jou en je moeder zeker een raar idee geweest zijn om afscheid te nemen, maar Judith voor je het weet is het jaar weer om en sta je weer voor me. En Julius is ook nog in de buurt die zie je in ieder geval nog in december. Judith ik kijk uit naar je nieuwe verhalen. liefs Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Riverside

Amerika

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2012

"I'm afraid of Aids"

30 April 2012

Date auctions en dergelijke

10 April 2012

Heat, Ray, hellingen, etc

07 Februari 2012

Beter laat dan nooit!

15 December 2011

Op naar het volgende quarterrrrrrrr!
Judith

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 689
Totaal aantal bezoekers 36028

Voorgaande reizen:

12 September 2011 - 30 November -0001

Amerika

Landen bezocht: