Busavonturen etc! - Reisverslag uit Riverside, Verenigde Staten van Judith Neck - WaarBenJij.nu Busavonturen etc! - Reisverslag uit Riverside, Verenigde Staten van Judith Neck - WaarBenJij.nu

Busavonturen etc!

Door: judithvanneck

Blijf op de hoogte en volg Judith

21 September 2011 | Verenigde Staten, Riverside

Hallooo allemaal!
Het is bij mij nu 10 uur 's avonds en ik schrijf nu nog maar even een blog, anders vergeet ik namelijk alles weer.
Afgelopen donderdag had ik mijn eerste introductiedag, en het is niet leuke spelletjes doen en elkaar leren kennen haha. We kregen eerst een hele lange uitleg over wat het inhoud om hier als 'immigrant' te zijn, en aan welke regels je je moet houden. Hou je je niet aan deze regels (zoals geen onvoldoendes halen, niet te vaak absent zijn) dan ben je 'out of status' en kan je naar huis gestuurd worden. Niet alleen bij onvoldoendes hoor, als je een misdrijf pleegt ben je hoogstwaarschijnlijk ook out of status :). Na de presentatie over immigratie kwam er een presentatie over de health insurance en ik hoop nu echt dat ik hier niet ziek word of voedselvergiftiging oploop (wat ik niet onmogelijk acht want ik vertrouw de supermarkten hier niet zo, we hebben bijvoorbeeld ook al een keer per ongeluk kippenhart gekocht, welke supermarkt verkoopt dat nou?) want als je op t moment dat je naar t ziekenhuis moet niet je verzekeringspas bij je hebt kan het ziekenhuis je gewoon weigeren. Dus daar een ellenlange presentatie over, en tijdens die presentaties hadden we een Duitse jongen ontmoet, Chris. Hij was zo aardig om ons een lift naar de supermarkt aan te bieden (hij heeft een huurauto) en toen hebben we dus meteen ook even ingeslagen (nu hoefden we niet te sjouwen, jee!), en als bedankje hebben we Chris toen uitgenodigd voor t eten die avond, wraps mmm!
Die vrijdag was er nog een introductiedag, en hebben ze wat algemene dingen over UCR verteld. Als ik t me goed herinner hebben we die dag de main campus (waar alle Amerikanen les hebben) bekeken, en die is echt megagroot en ziet er echt heel gaaf uit! Zaterdag zijn Lotus Florence en ik naar Riverside Downtown gegaan met de bus, en het zag er wel mooi uit met een fonteintje hier en een vijvertje daar, alleen was er niet zo veel te doen. Er waren wat antiekwinkeltjes maar dat was t ook wel. Dus heben we een beetje rondgelopen en zijn we weer teruggegaan. Zonadg zijn we daarom naar een ECHT winkelcentrum gegaan (weliswaar een uur met de bus, maar dat is hier normaal?); Galleria at Tylers. Het is een beetje vergelijkbaar met Leidsenhage, alleen hebben ze hier dus ook Forever21, Victoria's Secret, een Vans winkel etc :). Lotus en vooral Florence hebben even flink ingeslagen haha, maar ik heb (wat ik erg goed van mezelf vind) een beetje mijn geld gespaard, want ik denk dat we nog vaak genoeg naar een mall gaan :). Toen om kwart over 7 wilden we de bus terug nemen, en wij voor de zekerheid nog vragen aan de buschauffeur 'gaat deze naar university avenue?' en zei 'jajaja' (maar dan op zn engels), dus wij stappen in. Precies op de hoek waar University Avenue begint (en dat is echt een megaaaaalange straat, lopend doe je er wel meer dan een uur over) stopt ze de bus en zegt ze 'I don't go any further'. Dus wij vragen hoe wij nu terug moeten komen en ze vertelt ons dat we alle bussen al gemist hebben. Drie Chinese meisjes die ook in de bus zaten en ook naar de campus moesten klampten zich meteen aan ons vast want die wisten zich echt geen raad haha. Toen zijn we met zn zessen een stukje de straat opgelopen(was echt niet fijn, t was al donker en t is niet zo'n fijne buurt) en hebben we een taxi gebeld, die ons binnen een kwartiertje ophaalden.
Maandagochtend hadden we weer introductie en toen zagen we die drie Chinese meisjes weer die bijna aan t juichen waren toen ze ons weer zagen, echt heel schattig haha.
Nadat we die zondag waren teruggekomen van de mall stonden Lotus en ik nog even te praten voor ons gebouw en hebben we een Amerikaanse jongen, Arjun, ontmoet. Hij heeft ons toen maandag na onze introductie een beetje rondgeleid op de campus, en daarna zijn Lotus en ik nog met hem naar een Aziatisch (thee)restaurantje waar we dus lekker Aziatisch wat gedronken hebben haha. Die Arjun is best een aardige gezellige jongen, alleen hij zit wel heel erg achter Lotus aan, wat voor mij en Florence erg grappig is haha (want Lotus stelt t niet heel erg op prijs). Dinsdagochtend weer een workshop over hoe we ons moeten aanmelden voor vakken en dat is echt ONMOGELIJK. Als visiting student moet je precies 12 units hebben, en de meeste vakken die op de campus worden gegeven zijn 4 units, dus dan kan je 3 vakken nemen. Ga je boven de 12 units uit, moet je 250 dollar per unit betalen, zit je onder de 12 units, dan ben je out of status. Naast campusvakken zijn er ook nog extension vakken; dat zijn wat kleinere vakken die niet op de campus gegeven worden, en waar veel meer buitenlanders en ook volwassenen zich voor aanmelden. Campusvakken zijn dus waarschijnlijk leuker. Als je die dan eenmaal gekozen hebt moet je via internet proberen een rooster te vinden waarin die drie vakken passen (hier zijn Lotus en ik de hele dinsdagmiddag mee bezig geweest) en vervolgens moeten we naar de leraar van dat vak toegaan en moet hij zijn handtekening zetten, en dan pas mogen we dat vak volgen. Het is dus best kut (sorry voor mijn taalgebruik ouders!) als een vak dan ineens vol blijkt te zitten, want dan moet je weer gaan zitten puzzelen met een nieuw vak en een handtekening gaan vragen en hopen dat die niet vol zit.
Lotus en ik zijn daarom vandaag (lessen beginnen eigenlijk morgen) alvast naar de campus gegaan en we hebben allebei een handtekening voor psychologie (jeeej!) en ik ben ook langs de filosofie department geweest voor het vak Contemporary Moral Issues en daar de leraar van dat vak aangesproken (echt zo'n vaag type haha) die me heeft gezegd dat ik morgen tijdens de eerste les mn handtekening krijg. Lotus wilde ook criminologie maar dat zat helaas vol en we wilden ook allebei nog het vak Intro to Creative Writing, maar daar konden we niemand voor vinden dus dat gaan we morgen tijdens de eerste les proberen.
Na onze speurtocht op zoek naar handtekeningen heb ik mijn eerste was gedraaid (jaja goed he!!!) en hebben we wat met de chinese meisjes van het busavontuur gedronken (echt schatjes zijn het, ze willen chines voor ons gaan koken mmm!) en zijn we met Arjun bij een allyoucaneat sushi restaurant geweest, erggg lekker!
Maar morgen heb ik mn eerst lessen! Vind t wel echt spannend, hoop dat t allemaal lukt met die handtekeningen en dat de Amerikanen niet gek worden van al die buitenlanders op de campus haha. Volgens mij wordt dit blog nu veel te lang dus ik hou er maar mee op!!!
Tschuss!!!


Nog even kort twee dingen die ik wilde vertellen wat ik wel bijzonder vond;
- alle Chinese meisjes hier kiezen een Engelse naam voor henzelf omdat de Amerikanen hun echte naam niet kunnen uitspreken. Dus nu hebben ze namen als Sharleen, Shirley, Sofia etc, echt gek!
- en tijdens de rondleiding op de campus van Arjun kwamen we langs een soort van promotie van verschillende Engineerclubs waar je je bij kon aansluiten. En de Black Engineer Society begon hun reclamepraatje met ' You don't have to be black or an engineer to join', wat ik wel erg komisch vond haha, dan zouden Lotus Florence en ik dus ook bij de Black Engineer Society kunnen haha.

  • 22 September 2011 - 18:35

    Roos:

    Judith!!
    Aaah het klinkt allemaal zo leuk!
    Ben heel benieuwd ook naar je eerste lesdag! Wanneer gaan we skypen? (:
    And I wanna see photoooos!

    xxxxxxx <3

  • 23 September 2011 - 19:28

    Myrthe:

    HAHAHA nou ik zou dan maar snel de Black Engineer Society joinen, echt wat voor jou! Have fun nog lief xxxxxxx

  • 24 September 2011 - 13:19

    Riet:

    Hoi Judith

    Hoe gaat die met al die chineesjes om je heen, straks praat je alleen nog maar chinees. Ik zit uit te kijken naar de foto's je had zo een fantastisch nieuw fototoestel met GPS meegenomen, om daar de mooiste foto's mee te maken, en ons hier een beetje de ogen uit te steken hoe mooi en leuk het daar wel is.
    Als ik het zo lees vermaak jij je wel gelukkig, Judith ik kijk weer uit naar je volgende reisverslag.
    Groetjes en veel liefs Riet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Riverside

Amerika

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2012

"I'm afraid of Aids"

30 April 2012

Date auctions en dergelijke

10 April 2012

Heat, Ray, hellingen, etc

07 Februari 2012

Beter laat dan nooit!

15 December 2011

Op naar het volgende quarterrrrrrrr!
Judith

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 36036

Voorgaande reizen:

12 September 2011 - 30 November -0001

Amerika

Landen bezocht: