Heat, Ray, hellingen, etc - Reisverslag uit Riverside, Verenigde Staten van Judith Neck - WaarBenJij.nu Heat, Ray, hellingen, etc - Reisverslag uit Riverside, Verenigde Staten van Judith Neck - WaarBenJij.nu

Heat, Ray, hellingen, etc

Door: judithvanneck

Blijf op de hoogte en volg Judith

10 April 2012 | Verenigde Staten, Riverside

Hallo vrienden, familie, kennissen en onbekenden!
Wederom ben ik weer erg laat met het schrijven van een nieuw blog, de laatste is namelijk 7 februari.. oeps. Nu moet ik ook nog eens bekennen dat ik eigenlijk geen flauw idee meer heb wat ik sindsdien allemaal gedaan heb. Het afgelopen quarter is een beetje een waas van naar de les gaan, starbucks, en af en toe een feestje tussendoor.
Een bijzonder leuk feest was het Heatfestival. Dit festival werd 3 maart gehouden op de campus van universiteit en was voor alle UCR studenten gratis! Yes! Helaas gelden wij buitenlanders blijkbaar niet als echte UCR studenten dus zouden wij 27 dollar voor een kaartje moeten betalen. Lotus en ik, als echte gierige Nederlanders, gaan daar uiteraard niet mee akkoord en hebben kaartjes weten te fixen van Amerikaanse studenten die niet gingen. Toch nog gratis naar het Heatfestival dus! Er waren drie podia, waar de hele avond allerlei verschillende artiesten gingen spelen, met als hoogtepunt (althans, voor ons) Major Lazer!
Voor degenen die Major Lazer niet kennen, zoek eens op YouTube de videoclip van hun nummer ‘Pon de Floor’ op. De oudere generatie en de preutse lezers onder ons raad ik dit echter af. Maar goed, Major Lazer dus. Het leukste van het optreden was nog dat ze een dunne kleine Aziatische jongen uit het publiek op het podium haalden, en de dames van Major Lazer vervolgens wat van hun’dansjes’ (zie de videoclip voor wat ik hier mee bedoel) op hem hebben uitgeoefend. Geloof me, die jongen heeft echt de avond van zn leven gehad haha.
Sinds afgelopen quarter heb ik ook al aardig wat rondgereden in onze Ford Taurus uit ’94. Hij is behoorlijk lelijk maar ik ben aan hem gehecht! Helaas merken we wel dat ie al oud wordt. Zo deed het deurslot aan de kant van de bestuurder het niet meer. Denk eraan, de auto is oud, we hebben dus niet de luxe van central deurvergrendeling (je weet wel, dat je op je sleutel klikt ‘bliepbliep’ en alle deuren zijn open). De deur ging wel op slot, maar hij bleef ook op slot. Je kon met de sleutel draaien wat je wilde maar hij ging niet open. Dus moesten we telkens via de passagierskant de auto in en dan doorschuiven. Pas later bedachten we dat het handiger is als iemand aan de passagierskant gaat zitten en dan van binnen de deur open doet voor de bestuurder. Maarja eerst waren we dus onhandig aan het doorschuiven. Gelukkig hebben we het nummer van Ray! Ray is een jongeman die thuis graag aan auto’s knutselt. Stel je een soort Julius voor maar dan klein, mollig en Mexicaans. Ray heeft het slot voor ons gemaakt en toen die het na twee maanden weer begaf heeft Ray hem nog een keer gemaakt. En hij wil dit allemaal gratis voor ons doen! We betalen hem elke keer wel braaf 10 dollar hoor, anders voelen we ons ook schuldig. Dus dat is de auto.
Dinsdag 13 maart had ik mn laatste final en was ik klaar met school! Eigenlijk was er die vrijdg nog een final voor psych, maar van de drie examens lieten ze de laagste score vallen en aangezien ik voor de eerste twee al A’s had, had ik er niet veel baat bij om ook nog eens de laatste te doen. Ja jongens ik ben zo slim! ;)
Op 16 maart kwamen Nadine en Merel, twee vriendinnen van Lotus, voor twee weken naar Riverside. De dag nadat ze aankwamen zijn we naar 21 Jumpstreet gegaan, wel een leuke film, maar volgens mij vond ik hem lang niet zo leuk als Juliet als ik haar blog zo lees haha.
Op dinsdag 20 maart zijn we naar Palm Springs geweest om daar te picknicken en daarna naar ‘Living Desert’ gegaan. In ons tourboekje stond dat we daar de dieren en planten van de woestijn konden aanschouwen. Tijdens de eerste 10 minuten die we in het park liepen waren we alleen wat standbeelden tegengekomen en toen begonnen we bang te worden dat het een of ander belachelijk park was waar we 16 dollar hadden betaald om naar standbeelden van ‘de dieren uit de woestijn’ te kijken. Gelukkig zagen we als snel de (levensechte) giraffen, dus dit was niet het geval :)
De volgende dag zijn we vertrokken voor onze kleine roadtrip! De eerste stop was Laguna Beach (heerlijk op het strand gelegen) om vervolgens door te rijden naar Long Beach (waar we in een soort Disneyland-achtig dorpje hebben rondgelopen en ik heb genoten van twee hotdogs – ik ben nu eenmaal ook een beetje veramerikaniseert) . Daarna zijn we doorgereden naar Santa Barbara en hebben daar gegeten op State Street en overnacht. De volgende ochtend nog langs het strand en op de pier van Santa Barbara gelopen en toen doorgereden naar Santa Cruz. Wat een behoorlijke rit was. Het had sneller gekund, maar we hebben over de Highway 1 gereden , een enorm lange weg langs de kust waar je echt supermooie uitzichten hebt. De weg gaat ook een heel lang stuk door de bergen, toen ik hem wel een beetje begon te stressen aangezien de bezinemeter steeds verder naar beneden ging en we –zoals ik al zei- midden in de bergen waren. Net op tijd zagen we toen een kleine benzinepomp aan de kant van de weg staan. Wel wat duurder dan normaal maar er stond een bordje bij ‘Next Gas Station 40 Miles’, dus we moesten hier wel tanken. Toen we verder reden zijn we binnen 10 minuten nog 3 andere gasstations gepasseerd. 40 miles, de afzetter. ‘s Avonds kwamen we dan eindelijk aan in Santa Cruz.
Lotus is dus niet helemaal goed en wilde graag de volgende ochtend om 9 uur de ijskoude zee in rennen, dus ben ik meegegaan om toe te kijken. Om naar de zee toe te komen zijn we eerst over een enorme boardwalk met honderden attracties erop gelopen, wat er echt geweldig uit zag. Rocket Power fans, jullie weten wat ik bedoel. Helaas was van te voren voorspeld dat het slecht weer zou worden dus deden alle attracties het niet (er was zelfs een soort gondeltje die je over de hele boardwalk meenam). Maar het had ook wel wat om daar om half 9 ‘s ochtends rond te lopen terwijl het helemaal uitgestorven was en het zonnetje scheen. Na Lotus haar verfrissende duik en een heerlijk uitgebreid ontbijt op Pacific Avenue, zijn we weer in de auto gestapt om naar San Francisco te rijden!
Ik was de gelukkige die mocht rijden! Dit klinkt sarcastisch, maar ik was er echt blij mee haha. Tot op het moment dat we echt IN San Francisco waren en we steeds verder de heuvels omhoog gingen rijden totdat we bijna in een hoek van 45° reden en ze potverdrie dan bedenken om een stopbord neer te zetten en dat je ook nog eens moet gaan stoppen terwijl je het gevoel hebt dat de auto elk moment naar achter begint te rollen. Blijkbaar was ik de enige die dit eng vond, want Lotus, Nadine en Merel begonnen meer te juichen toen we op de top van de heuvel waren en het kruispunt moesten oversteken zonder ook maar te kunnen zien (doordat je zo steil rijdt) waar je terecht komt. Maar dat hebben we gelukkg allemaal overleefd. Ook hebben we over de beroemde Lombard Street gereden, ‘de kronkeligste straat’ in de wereld. Dit ging eigenlijk een beetje per ongeluk, want ik kon weer niet zien waar ik uitkwam en ineens zat ik op die megamaffe straat (en nee, daar kan je niet op keren).
Hoewel we al om 3 uur in San Francisco waren aangekomen heeft het ons nog tot 6 uur gekost om een motel te vinden, en uiteindelijk kwamen we in een superschattig hotel terecht dat Hotel del Sol heette. Het is echt een Noga-hotel, het wachtwoord voor de wifi was zelfs ‘happy’.
De volgende dag zijn we ‘s ochtends meteen verkast naar een ander motel (Hotel del Sol had geen plaats meer de tweede nacht :( ) en zijn we daarna naar Fisherman’s Wharf en Pier 39 gelopen. Helaas regende het non-stop, dus hebben we onderweg nog even een paraplu gekocht. Vervolgens zijn we met de cable car (waar we maar zo’n 40 minuten in de rij voor hebben gestaan, terwijl we ook een halte verder hadden kunnen instappen waar dus gewoon niemand liep te wachten haha) naar Union Square gereden en daar Starbucks gehaald binnen in een enorme Macy’s. Vervolgens zijn we sneaky een peperduur hotel ingegaan omdat we vanuit hun liften een supermooi uitzicht over San Francisco hadden.
De volgende dag zouden we in een keer terug naar Riverside rijden, maar we wilden onderweg graag nog stoppen bij Kings Canyon om Sequoia bomen te kunnen zien (gigantische enorme bomen). Kings Canyon was een aardig eindje, en hoe meer we het park in reden, hoe meer sneeuw we zagen liggen, tot het daadwerkelijk ook hevig begon te sneeuwen en het leek alsof we ergens op wintersport gingen. Overal stonden nu ook waarschuwingsbordjes met: Chains required, unless your car has four-wheel drive. Wij hadden natuurlijk geen van beiden en hebben we het maar gewoon genegeerd, hup doorrijden. Tot we nog maar 1 mijl van de Sequoia verwijderd waren , maar om hem te kunnen zien moesten we over een onverharde weg die onder de sneeuw lag en dit durfden we toch niet helemaal aan met onze auto (had ik al gezegd dat ie uit ’94 kwam?). Dus ja, als echte pussies zijn we onze weg naar Riverside vervolgd.
Op maandag (de dag nadat we weer in Riverside aankwamen) zijn we naar Santa Monica beach geweest, op dinsdag naar Universal Studios (erg leuk, alleen het Haunted House is echt angstaanjagend, met doodeng verklede mensen die achter je aan komen rennen) en op woensdag naar Las Vegas. Heb weer een hele dollar vergokt hoor ! Speciaal voor Vegas hebben we ons maar eens net als de Amerikaanse meisjes gekleed (lees: korte jurkjes), alleen kwam bij ons de cellulitis er niet onder uit (zoals wel het geval was bij de Amerikaanse meisjes die een tijdje voor ons liepen). Over de strip gelopen terwijl we veel nagefloten werden (“A beautiful smile for a free drink, ladies?”), maar het was leuk! Hoewel we misschien beter geen hakken hadden kunnen aandoen haha.
Op donderdag zijn we teruggereden en op vrijdag zijn we naar LA gegaan, ook om Nadine en Merel s’avonds af te zetten (‘s avonds = 4 uur ‘s nachts) op het vliegveld. Na het eten waren we al zo moe dat we van 11 tot half 12 even in de auto op een parkeerplaats hebben geslapen haha, om vervolgens van half 1 tot half 3 ‘s nachts naar de film te gaan. Vond het in ieder geval erg jammer dat Nadine en Merel weer vertrokken, want het was erg gezellig :(.
Die week erna begonnen de lessen weer. Op dit moment volg ik World Politics, Psychology of Happiness and Virtue (een upper-division vak jaja) en nog een ongedefinieerd vak, wat ofwel Contemporary Moral Issues (filosofie) wordt of Spanish. Dat laat ik nog wel weten.
Trouwens ik ben al erg bruin (voor mijn doen dan he, dus volgens normale standaards misschien niet echt bruin) geworden! Het is hier heerlijk weer en we zijn afgelopen zaterdag ook weer naar Venice Beach geweest :D. En hoe is t op t strand daar bij jullie in Scheveningen? (hehe).
Mijn complimenten trouwens als je helemaal tot hier gekomen bent. Ik zal mn volgende blog wat sneller posten want zo’n lang verhaal kan ik jullie niet weer aandoen.
Mn prikbord is nu redelijk vol maar er past nog genoeg op de muur! Dus:
International Village, 103-A1
1100 Everton Place
Riverside, CA 92507 USA
Tschussieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees!

  • 10 April 2012 - 12:25

    Riet:

    Hoi Judith
    Eindelijk kan ik weer eens genieten van
    je reisverslag. De volgende weer iets sneller schrijven, ik kijk er al weer naar uit al die mooie belevenissen van jou en je vriendin, heerlijk dat jullie samen lekker met het autootje uit {1994} kunnen tuffen door de US haha.
    Sant francisco is voor mij ook bekend terrein, ook pier 39 vonden wij is erg leuk. Judith geniet er nog maar lekker van want hier zijn de Paasdagen koud en nat verlopen, we hebben nog steeds onze winterjassen nodig, niks Scheveningen strand je waait er weg.
    Blijf leuk schrijven, en geniet, ik ben fan van je.
    Liefs Riet




  • 10 April 2012 - 18:31

    Julius:

    Vind ik leuk:D

  • 11 April 2012 - 03:03

    Je Leukste Vriendin:

    Hallelujah waar heb je t over, die film was GEWELDIG :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Riverside

Amerika

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2012

"I'm afraid of Aids"

30 April 2012

Date auctions en dergelijke

10 April 2012

Heat, Ray, hellingen, etc

07 Februari 2012

Beter laat dan nooit!

15 December 2011

Op naar het volgende quarterrrrrrrr!
Judith

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 659
Totaal aantal bezoekers 36027

Voorgaande reizen:

12 September 2011 - 30 November -0001

Amerika

Landen bezocht: