Op naar het volgende quarterrrrrrrr! - Reisverslag uit Riverside, Verenigde Staten van Judith Neck - WaarBenJij.nu Op naar het volgende quarterrrrrrrr! - Reisverslag uit Riverside, Verenigde Staten van Judith Neck - WaarBenJij.nu

Op naar het volgende quarterrrrrrrr!

Door: judithvanneck

Blijf op de hoogte en volg Judith

15 December 2011 | Verenigde Staten, Riverside

Hoihoihoi!!
Heb al heeeel lang niets geplaatst, sorry! Heb veel te vertellen maar ik zal het proberen een beetje kort te houden (kan niets beloven).
Vorige keer dat ik wat schreef was het 3 november, heb die avond bij Lotus gezeten om ons kado voor Florence af te maken (hoewel die al in oktober jarig was geweest). We hadden namelijk in Las Vegas een fotoalbum gekocht en hebben toen daar megaveel foto's voorzien van commentaar erin gestopt. Hoewel we dat allemaal zittend op de bank hebben gedaan heb ik het toch op de een of andere manier voor elkaar gekregen om mn mobiel te slopen, namelijk door heel het glas aan de buiten- en binnenkant te breken. Geen idee hoe ik dat gedaan heb maar ik was eigenlijk wel een beetje opgelucht want het was echt een rotmobiel dus nu had ik een goed excuus om een nieuwe te kopen. De dag erna vierde Florence haar verjaardag, met zn allen taart gegeten was erg gezellig! Daarna met zn allen doorgegaan naar een feestje, was ook leuk. De volgende dag vierde Matze zn verjaardag dus die gaf een poolparty bij zijn appartement, waar het toch iets te koud voor was. 's Avonds geBBQt bij Elvis z'n appartement waar het wederom eigenlijk ook iets te koud voor was. Maar ook allemaal heel gezellig hoor!
Die week erna ga ik maar even snel opsommen:
- Chinees gegeten met Shirley Cindy en Olivia
- veel huiswerk
- Shisha ofwel hookah ofwel waterpijpen op donderdagavond met een hoop mensen
- Vrijdag vrij dus wezen winkelen met Florence en Cindy
- vrijdagavond BBQ bij Damian (Amerikaanse jongen)
- Zaterdag naar een nieuw Sushi restaurant geweest dat op 2 minuten loopafstand ligt! En omdat het nieuw was hadden ze honderden kortingen en was de (heerlijke) sushi vrijwel gratis!

Woensdag die week ook nog met Dorian en Sterre geskypt, want die waren jarig, was ook erg leuk :D
De week erna heb ik voor het eerst met mn roommates samen gekookt, wat erg leuk was. Ik heb in totaal 3 roommates: Peilin (mn kamergenoot), Xiao Xi (chinees meisje) en Diana (uit Kazachstan). Peilin en Xiao Xi kennen elkaar van thuis en lopen alleen maar in het chinees tegen elkaar te praten (kan best irritant zijn) dus tijdens het koken had Diana tegen hen gezegd dat ze tijdens het hele eten geen chinees met elkaar mochten praten, anders zouden zij de volgende dag moeten koken. Vond het wel erg leuk dat Diana dat als regel had opgesteld haha.
Die week moest ik vooral veel leren want ik had die vrijdag een psych examen, die uiteindelijk erg goed ging. Lotus en ik hebben die avond bij een vriendin van Lotus en haar vriendinnen gegeten (waar we ook al Halloween mee hadden gevierd) en zijn daarna met zn allen naar de film gegaan (Harold & Kumar, als je van onzin houdt moet je er heen gaan).
Zaterdag geinen we dan met Julia, Florence Lotus en ik naar LA!!!! Walk of Fame afgelopen, gewinkeld, de Hollywood sign gezien, LA downtown bekeken (voelde aardig crimineel aan) even door Beverly Hills gereden en daar gegeten bij de Cheesecake Factory. Klinkt heel fastfood-achtig maar dat is het niet, het is zowaar een echt restaurant! Julia ging 's avonds met de huurauto terug naar Riverside en Florence, Lotus en ik bleven slapen in een hotel. Echt het meest heerlijke hotel ooit!! Toen we kwamen inchecken was onze kamer nog niet klaar en kregen we een 'free upgrade' naar een kamer met twee King beds (in één zo'n bed kunnen 3 mensen gemakkelijk slapen) en onze kamer had een megagrote tv, een keuken, een eettafel en dan nog een kamer met het tweede king bed en nog een megagrote tv (en uiteraard een badkamer), echt heeeerlijk! Jammer dat we er maar zo weinig tijd doorbregen eigenlijk haha. Maar het hotel lag echt perfect, als je 10 meter naar buitenliep zat je in het winkelcentrum en als je het winkelcentrum uit ging dan stond je op de Hollywood Boulevard. Die zaterdagavond zijn Lotus, Florence en ik naar Club DV8 gegaan (zat in het winkelcentrum dus we waren er in 5 minuten lopen). Club DV8 is een club voor 18 jaar en ouder (ja sneu he) maar het werd wel al de hele dag op de radio (Kiss FM) door Ryan Seacrest aangekondigd dat het de 'place to be' zou zijn die avond haha, en we kregen ook een mooie studentenkorting en het was sowieso zo fijn om weer te kunnen dansen! En om 12 uur 's nachts werd ik dan 19!!! Was echt een superleuke avond en vond de ckub ook echt leuk (hoewel het wel waar is dat die Amerikaanse meisjes aardig sletterig dansen en kleden, wij voelden ons alledrie overdressed - en dat waren we niet).
De volgende ochtend (mijn verjaardag!!) hebben we bij Mel's Drive-In ontbeten, wat echt een hele leuke tent is. Als ik het goed heb bestaat ie al sinds de jaren '60 en aan elke tafel staat een kleine jukebox waar je voor een kwartje een nummer kan uitkiezen (denk aan de Beatles, Elvis, Ray Charles etc).
Daarna zijn we naar Madame Tussauds gegaan, wat ook erg leuk was! Daarna nog wat winkels ingeweest, even een Starbucks ingeweest (die vol zat met mensen waar je niet graag naast zou willen zitten, we zijn ook maar snel weer weggegaan). 's Avonds bij de California Pizza Kitchen gegeten, waar je uitzicht hebt over het Hollywood sign! Niet dat wij dat zagen, want we zaten binnen, maar toch even leuk om te vermelden. Heb toen van Lotus en Florence een wegwerpcamera gekregen en een hele mooie foto van Justin Bieber die ik dan moest ophangen in mn kamer, zodat iedereen die mn kamer zou zien zou denken dat ik een echte JB-fan was (sorry Chrissy!)(Toen Julius voor het eerst mn bureau zag was ook een van zn eerst opmerkingen: Waarom heb je die foto??..)
Die zondagavond met de trein teruggegaan naar Riverside. De week daarop hadden dankzij Thanksgiving alleen maar maandag tot en met woensdag les!
Thanksgiving hebben we gevierd bij een meisje uit mijn History class, Kim. Echt een heel lief meisje die ons alledrie had uitgenodigd omdat ze vond dat niemand alleen moest zijn met Thanksgiving haha. We hebben toen echt een Amerikaanse Thanksgiving meegemaakt, met kaartspelletjes (Spoons, soort van ezelen maar dan met lepels haha) en natuurlijk heeeel veel eten. Heb ook de yams geprobeerd want ik dacht 'dat is echt Thanksgiving' maar die waren niet echt lekker, de kalkoen daarintegen wel!
Vrijdag hadden we ook vrij en hebben we vrij weinig gedaan (alleen een film gekeken bij Leslie, dat meisje uit Lotus dr geschiedenis klas) Het weekend moet ik toen wel echt gaan leren, want ik had maandag mn final voor Standard English Usage (rotvak) maar de toets ging gelukkig wel goed.
De week erna heb ik eigenlijk ook alleen maar die-hard aan mn huiswerk gezeten (met wat Starbucks tussendoor) want het was de laaste week van het quarter en ik had een presentatie en de week erop nog twee finals. Maar voordat ik die finals had was het zaterdag 3 december en hebben we Julius opgehaald op het vliegveld!! Onderweg naar Riverside terug gegeten bij Hooters, erg bijzondere ervaring om te eten terwijl er schaars geklede meisjes rondlopen en je op de tvschermen kijkt naar mannen die in elkaar geslagen worden. Maar goed.
De dagen erna waren misschien een beetje stom voor Juul want ik was eigenlijk alleen bezig met leren, maar gelukkig had ie zn TopGears haha (dankjewel Sissi!). Woendagochtend was eindelijk klaar met mn finals (kan alvast zeggen dat ik voor allebei een A heb :D) en hebben we 's avonds met Lotus en Florence All You Can Eat Sushi gegeten! Zaten weer bomvol. Op donderdag hebben Juul, Lotus en ik samen met drie Arabische jongens (bij wie we al eens eerder gegeten hadden) in een Arabisch restaurant gegeten. Het eten was erg lekker maar het was ook echt interessant want we hebben weer veel over Saoedi-Arabië geleerd, namelijk dat ze nog de doodstraf hebben die in het openbaar wordt uitgevoerd door iemands hoofd af te hakken. Echt akelig, een van de jongens met wie we waren had t zelfs een keer gezien toen die 18 was.
Afgelopen zondag zijn Lotus Juul en ik (Florence is een weekje op skireis) naar Los Angeles gegaan. We hebben Elvis en Florian bij het vliegveld afgezet, want die gingen terug naar Frankrijk, en zijn daarna naar het centrum gereden.
Na wat Starbucks zijn we langs alle duren huizen van de sterren in Beverly Hills gereden en zijn daarna naar Santa Monica gegaan. Hier hebben we langs t strand gelopen en daarna nog even gewinkeld.
Voor het avondeten zijn we teruggereden naar Beverly Hills en hebben we bij dezelfde Cheesecake Factory gegeten als waar we de eerste keer in LA waren. Lotus heeft toen mij en Juul bij ons hotel afgezet en is daarna teruggereden naar Riverside. Juul en ik hebben 's avonds nog even over de Walk of Fame gelopen en hebben de volgende dag de Warner Bros VIP Tour gedaan, wat echt superleuk was! We kregen een tour door (je raadt t al) de Warner Bros Studios, en kregen allerlei sets te zien en leuke feitjes te horen, en hebben toen ook nog op de bank uit Central Perk uit Friends gezeten! En we hebben trouwens ook Conan O'Brien gezien, kennen jullie die? Wij niet namelijk, maar stel voor ons sprong zowat op toen hij langs liep, dus hij zou wel erg bekend zijn. Marijke kende hem wel, maar dan van Twitter hahaha.
Afgelopen dagen eigenlijk niet zo veel gedaan, het is hier behoorlijk uitgestorven. Nu is het donderdag en gaat Juul al over twee dagen weg, echt jammer, de tijd gaat echt niet normaal snel voorbij.
Oh wat ik nog even snel wil vertellen is dat ik echt onwijs leuke kadootjes heb gekregen voor mn verjaardag (dankjewel lieve Noga, Nadinda, Tim, Dorian en Marijk!) Want mn kamer ziet er door de leuke posters en foto's die ik heb gekregen echt een stuk vrolijker uit en van Marijke heb ik een Polaroid camera gekregen, echt geweldig! Elke foto die je maakt ziet er meteen leuk uit, maakt eigenlijk niet uit wat je fotografeert haha.
Voor nu eindig ik maar, ben vast heel veel dingen vergeten maar het is nu toch al lang genoeg haha.

Stuur kaartjes en foto's en leuke dingen snellll op!
International Village, #103-A1
1100 Everton Place
Riverside, CA 92507 USA
(Ik neem al elke keer de enorme moeite om dat adres te kopieren dus kunnen jullie ook wel even een kaartje sturen :D)

tschussssssssssssssssssssssssssssssssss!

  • 16 December 2011 - 17:20

    Claudio:

    Leuk verhaal hoor, vooral dat stuk over die afgehakte hoofden haha....:-/

  • 16 December 2011 - 17:49

    Riet:

    Hoi Judith

    Leuk weer iets te lezen van jou belevenissen daar. Wat een leuk cadeau van je ouders de Warner Bros Studio's.

    En wat Conan O'Brien betreft die heeft in zijn show een homohuwelijk voltrokken.
    Daar is hij heel erg bekend mee geworden, maar dat jullie hem niet kende is je vergeven, maar denk er aan je zit in Amerika en daar kan je bekende figuren tegen komen, zo maar in het wild ha ha! waar zijn je foto's zie er geen een helaas!.
    Nu is het wat minder voor jou denk ik, je vriendje naar huis toe helaas.

    Judith blijf leuk schrijven en zet er weer wat foto's bij ik kijk er al weer naar uit.

    Ik wens je fijne kerstdagen, en een gezond en gelukkig nieuwjaar toe.

    Liefs Riet


  • 19 December 2011 - 15:22

    Riet:

    Lieve Judith

    Wat een bofkont ben jij dat je ouders en Marijke bij je op bezoek komen, en dan ook oud en nieuw op Time Square vieren. Hoorde het vanmorgen van je ouders, ben wel een beetje jalours hoor ik zou daar ook wel willen staan en alles meebeleven om 12 uur met al die duizende mensen om je heen.
    En Marijke had het over shoppen in New York arme Martin die moet er maar achteraan sjokken ha ha.
    Judith geniet er van met de hele familie, ik wens je veel plezier koop niet te veel! fijne dagen en een gelukkig 2012 toegewenst.

    Dikke kus Riet

  • 20 December 2011 - 16:07

    Juliette:

    JAA ik heb mn klasgenootjes ezelen geleerd (donkeyen is t nu haha) en zij begonnen ook over dat t op spoonen leek! Dat wilde ik even zeggen :) hihi je doet verder echt super veel zeg pfoe! Zo spannend is mijn leven hier niet hoor haha! Kussssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Riverside

Amerika

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2012

"I'm afraid of Aids"

30 April 2012

Date auctions en dergelijke

10 April 2012

Heat, Ray, hellingen, etc

07 Februari 2012

Beter laat dan nooit!

15 December 2011

Op naar het volgende quarterrrrrrrr!
Judith

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 36027

Voorgaande reizen:

12 September 2011 - 30 November -0001

Amerika

Landen bezocht: