Wear anything but clothes - Reisverslag uit Riverside, Verenigde Staten van Judith Neck - WaarBenJij.nu Wear anything but clothes - Reisverslag uit Riverside, Verenigde Staten van Judith Neck - WaarBenJij.nu

Wear anything but clothes

Door: judithvanneck

Blijf op de hoogte en volg Judith

05 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Riverside

Hallooo allemaal!
Ik zal even verder gaan waar ik vorige keer ben gebleven; Santa Monica Beach. Is nu alweer een week geleden, de tijd gaat hier echt zo snel voor mijn gevoel! Florence en ik hadden van te voren heel veel zin om naar Santa Monica te gaan, want we dachten 'eindelijk strand!!', aangezien het elke dag stikheet is hier en we niet over een zwembad beschikken. Alleen net die dag had de zon besloten om wat minder te schijnen, waardoor we op een gegeven moment met een vestje op het strand zaten. Verder zijn we nog over de pier gelopen, in een reuzenrad gegaan dat als een malle ronddraaide waardoor je elke keer maar 2 seconden uitzicht had als je boven was en door de winkelstraat gelopen, waar allemaal verschillende straatartiesten bezig waren met optreden, zag er echt heel leuk uit! 's Avonds weer teruggegaan naar IV waar Lotus (die was niet meegegaan) al bezig was met lasagna maken! Lasagna was helaas niet zo goed gelukt haha (lees: lasagnabladeren waren nog steeds hard) maar het was prima te eten!
De volgende dag had ik weer les, namelijk psychologie. Ik vind psychologie tot nu toe echt een leuk vak, de leraar kan grappig vertellen en het is ook interessant. Dinsdag had ik dan ook mn eerste lecture World History Twentieth Century. Ik had mn eerste lecture en discussie hiervan gemist (discussie is een soort van werkgroep) dus was wel een beetje zenuwachtig om naar de les te gaan maar ik had gelukkig nog niks belangrijks gemist. Bij geschiedenis dit quarter bestaat een heel groot deel van je cijfer uit een project, het Global Tribe Project. Je moet met een groepje (ongeveer 8 personen) een onderwerp of groep mensen o.i.d. uitkiezen die tijdens de twintigste eeuw een rol heeft gespeeld en daar dan een site met informatie bij maken en een soort van eindopdracht (filmpje, presentatie of zoiets). Ik zit met een groep met alleen meisjes en we hebben het onderwerp The Perception of Women throughout the 20th Century, wel toepasselijk dus haha. Na die eerste geschiedenislecture kwam ik er trouwens ook achter dat ik al mega achterloop! Ben dus veel bezig om de honderden pagina's achterstand voor geschiedenis (en ook voor Psychologie trouwens) in te halen. Die week bestond dus vooral uit lessen en huiswerk en tussendoor veel Starbucks halen! Vrijdag was het dan eindelijk weekend, en zijn we met onze Europese groep(dus met de Fransen en Duitsers) samen met Luk (een Amerikaanse jongen die ook hier in IV woont) naar een houseparty gegaan. Ik kan je vertellen, het gaat hier echt PRECIES zoals in de films. Eerst hebben we bijna een half uur gelopen om naar het huis te komen, toen we daar aankwamen zagen we wat maf geklede mensen buiten lopen en bleek dat de politie langs was geweest om het feest af te blazen haha! Niet te geloven dat die politie hier daar zoveel mee bezig houdt toch? En wat een rotburen heb je dan, als die bij een feestje meteen de politie bellen haha. Die mensen die buiten liepen waren trouwens zo raar gekleed omdat het feestje blijkbaar als thema had 'wear anything but clothes'. Ik dacht eerst dat ze hiermee naakt bedoelde (jullie vast ook) maar je moest je dus aankleden met ander soort materialen, dus sommige liepen in vuilniszakken of lakens of wat dan ook.
Kan jullie trouwens wel verzekeren dat onze hele groep WEL normaal gekleed was hoor. Maar toen zijn we vervolgens naar het huis van iemand anders gegaan, wat op zich wel gezellig was (en waar ze ook allemaal uit de rode bekers drinken die je ook in de films ziet!) maar ik was aardig moe en irriteerde me een beetje aan de 'underage' Amerikanen daar, die het drinken van alcohol helemaal geweldig leken te vinden en ook erg enthousiast 'beer pong' gingen spelen (echt het saaiste spel ooit om naar te kijken, een ping pong balletje in rode bekers gooien). Rond 2 uur ben ik toen met Johanna (Duits meisje) Vincent en Julia (allebei Frans) weer terug naar IV gelopen.
Zaterdag niet heel veel gedaan (uiteraard wel weer Starbucks gehaald) en 's avonds was er een feestje bij de Fransen. Ik was hier erg laat omdat ik eerst nog heel lang met Julius had geskypt, maar dat maakte niet veel uit want het was toch in mijn gebouw, dus ik hoefde maar 1 trap omhoog en ik was er, stuk beter dan dat half uur lopen :). Ik vond dit feestje echt een stuk leuker dan de houseparty, was gewoon een stuk gezelliger en hele leuke mensen (het is echt een mix van nationaliteiten op die feestjes) dus was erg leuk! Zondag wat huiswerk gedaan en wat boodschappen.
Maandag weer les en toen hadden Lotus en ik onze eerste les 'Research for Writers', en de lerares van het vak kan vooral heel goed over zichzelf vertellen. Omdat we pas 9 uur klaar waren met de les hadden Lotus en ik niet echt meer zin om te gaan koken dus besloten we om voor het eerst dat we hier zijn ergens wat fastfood te halen (was toch wat lastiger dan het lijkt met al die tentjes hier) en uiteindelijk zijn we bij Fatburger (meest verschrikkelijke naam voor een 'restaurant' ooit) terecht gekomen. Even lekker vet een hamburger, patat en frisdrank naar binnen gewerkt! Gister wederom les, en heb ik meegedaan aan een psychologische test. Voor Psychologie moeten we namelijk aan totaal 4 uur van psychologische testen meedoen. Was echt heel erg spacend, ik moet in een zwart hokje zitten en naar een groot computerscherm kijken, waar als een malle verschillende foto's voorbij flitsten, met een klein grijs vierkantje erin. Werd het vierkantje wit (voor echt een milliseconde) dan moest ik op een knop drukken. Dit heb ik dus voor driekwartier zitten doen haha, maar heb nu wel mn eerste uur binnen en 4 dollar ervoor gekregen! Kan ik weer een Starbucks mee kopen :) 's Middags boodschappen gedaan en 's avonds hebben Florence, Julia en ik bij Vincent gekookt en tijdens het eten een serie op de laptop gekeken, erg gezellig!
Vandaag weer les maar gelukkig pas om 2 uur (heerlijk!) hoewel ik nog steeds veel huiswerk moet doen..

Oh en even wederom een oproep voor kaartjes, foto's of andere leuke dingen!! Er is nog steeds ruimte op het prikbord dus stuur snel iets op (want het duurt zo'n twee weken voordat het hier is volgens mij..) naar :

Judith van Neck
International Village, #103-A1
1100 Everton Place
Riverside, CA 92507 USA

Snel doen hoor! En ook vooral reacties achterlaten!

Tschusssssssssssssss!

  • 05 Oktober 2011 - 18:08

    Nadinda:

    juuuud! je maakt me erg jaloers door te zeggen dat je zoveel starbucks drinkt haha. maar het klinkt wel echt super leuk allemaal! en je maakt me wel elke keer erg nieuwsgierig als ik je titels lees hehe. x

  • 06 Oktober 2011 - 11:57

    Marianne:

    Die titels zijn nogal verontrustend, maar het blijkt deze keer gelukkig mee te vallen.
    Sterkte met al die honderden pagina's!

  • 06 Oktober 2011 - 22:33

    Julius Geysel:

    heey schatje leuk omdat alles te lezen! en voor fast food moet je echt mexiaans eten is echt super lekker vraag naar een breakfast buritto.
    mijn internet doet vaag hier dus ik hoop dat ik je snel weer ergens spreek
    dag schatje !! xxxxx

  • 07 Oktober 2011 - 12:50

    Martin:

    De titels zijn zeer verontrustend! Hebben ze daar ook een rector of zoiets waarmee ik een hartig woordje kan spreken. Dit kan niet zo doorgaan!

    Je vader.

  • 12 Oktober 2011 - 08:14

    Noga:

    hahaha iedereen schrijft over je titels, ik vind ze best grappig :) toen ik die foto's van dat feestje met die rode bekers zag moest ik ook gelijk aan de films denken haha echt leuk, ja ben echt jaloers op je dat je van die leuke (filmachtige) dingen mee maakt! nou have fun over there! volgens mij ben je ook best wel bruin geworden van de zon of niet?? lots of love from holland

  • 18 Oktober 2011 - 05:55

    Riet:

    Hoi Judith
    Waar blijven je mooie verhalen en foto's beleef je daar niets meer, of heb je het zo druk, ik denk dat je het helemaal naar je zin hebt. Marijke zei ik spreek haar ook niet zoveel, dus ga ik er van uit dat je het druk hebt. het is je vergeven.

    ik ben naar Madrid geweest met mijn dochter, erg mooie stad en prachtig weer gehad, is het bij jou ook nog mooi weer.
    Nou Judith ik kijk weer uit naar je volgende verhaal, het ga je goed.
    Liefs Riet

  • 20 Oktober 2011 - 19:22

    Anneloes:

    Je ouders kunnen zich wel zorgen maken om de titel van dit stuk, ze kunnen echter ook met een gerust hart concluderen dat je blijkbaar een zeer terechte afkeer hebt van stomme bierspelletjes! Leuke verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Riverside

Amerika

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2012

"I'm afraid of Aids"

30 April 2012

Date auctions en dergelijke

10 April 2012

Heat, Ray, hellingen, etc

07 Februari 2012

Beter laat dan nooit!

15 December 2011

Op naar het volgende quarterrrrrrrr!
Judith

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 36035

Voorgaande reizen:

12 September 2011 - 30 November -0001

Amerika

Landen bezocht: