'I picked these from my garden' - Reisverslag uit Riverside, Verenigde Staten van Judith Neck - WaarBenJij.nu 'I picked these from my garden' - Reisverslag uit Riverside, Verenigde Staten van Judith Neck - WaarBenJij.nu

'I picked these from my garden'

Door: judithvanneck

Blijf op de hoogte en volg Judith

19 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Riverside

Hooooi allemaal!
Heb voor mijn gevoel al heel lang niets meer geschreven, dus ik zal even kijken of ik het me nog allemaal kan herinneren. Ik was vorige keer gebleven bij 5 oktober, wat voor de rest niet echt een boeiende dag was. Lotus en ik hebben toen weer onze verschrikkelijke engels les gehad (heet officieel Standard English Usage) maar het doet een beetje denken aan de basisschool want het enige wat je doet is zinnen ontleden. En dat dan 3 uur lang..
De volgende dag ook weer gewoon school en zijn we 's avonds met Olivia, Cindy en Shirley (die drie Chinese meisjes) uit eten gegaan bij een Chinees tentje. Echt heel leuk, we kregen vooraf superveel kleine Chinesee gerechten en daarnaast ook nog gewoon een enorm bord als hoofdmenu dus we zaten behoorlijk vol. Die vrijdag vertelde Johanna (Duits meisje) dat ze ergens was uitgenodigd voor een feestje en dat ze had gezegd dat ze een paar mensen mee zou nemen, en dat wij dus gezellig mee konden. Volgens mij had ze dit aan heel veel mensen gezegd want 'een paar mensen' werd uiteindelijk een groep van ongeveer dertien mensen, maarja wel gezellig natuurlijk. Ook leuk dat toen we op t feestje aankwamen het eerste wat we hoorden ook was 'Wooooh a lot of people'. De volgende dag, zaterdag, waren we eigenlijk eerst van plan geweest om naar LA te gaan, maar ja we hadden natuurlijk niks gepland of geregeld dus dat kwam er niet echt van :). We zijn toen met zn drieen samen met Julia en Vincent naar Riverside Downtown gegaan. Wat winkels ingelopen, naar een fototentoonstelling geweest, cupcakes gehaald!, en uit eten gegaan in het eerste niet fastfood restaurant! Was een italiaans restaurant en ik heb natuurlijk weer de spaghetti bolognese genomen :)
Volgende ochtend zijn Julia Lotus en ik wezen ontbijten bij iHop! Dit is een soort van restaurant waar vooral veel mensen komen om te ontbijten omdat er echt een ongelooflijk uitgebreid menu voor ontbijt is. Echt typisch Amerikaans ook al het eten daar; pannenkoeken, worstjes, bacon, hash browns (aardappeltjes), scrambled eggs, toast etc! En deze dingen krijg je vaak allemaal bij elkaar :) Ik heb geprobeerd me maar in te houden en heb toast, ei, sausage en hash browns genomen, mmmmmmm :)
Na die dag was het weekend helaas weer voorbij en hadden we die maandag weer les. Ook weer van 6 tot half 10 Research for Writers, wat ik dit keer echt een veel leukere les vond. Die week ervoor hadden we namelijk als huiswerk opgekregen om een stukje van 500 woorden te schrijven over wat je maar wil (fictie/non-fictie) en dan zou je in deze les feedback erover krijgen en kijken hoe je 'research' erin verwerkt hebt. Moet eerlijk zeggen dat ik er eigenlijk totaal geen zin in had want ik vond het niet echt leuk om wat te schrijven wat vervolgens allemaal mensen zouden lezen. Ik heb toen een stukje geschreven over dat alle Amerikanen hier zo gefascineerd zijn met wiet en dat ze ook allemaal denken dat wij Nederlanders het non-stop roken. Toen we dus die maandag les hebben en bleek dat de helft van de groep (volwassenen nog wel) niks had geschreven had ik nog minder zin dat mensen het zouden lezen, maargoed. De lerares heeft het toen voorgelezen en zij en die volwassenen waren heel erg positief erover, en moesten ook helemaal lachen bij dingen (die ik eigenlijk helemaal niet zo grappig bedoeld had?? maargoed) en toen zei de lerares ook dat ze even zou gaan kijken of ik dit ergens naar zou kunnen opsturen, echt superleuk! Weet niet of dat er ook echt van komt maar was in ieder geval heel opgelucht en blij dat ze er zo positief over was :D Dus toen de les was afgelopen was ik helemaal happy, maar Lotus en ik moesten nog steeds eten en waren eigenlijk van plan om snel wat te halen. We hadden met Florian (een franse jongen) afgesproken dat hij dan met ons mee zou gaan omdat hij ook nog les had tot half 10. Lotus en ik waren naar de plek gegaan waar we met Florian haddden afgesproken en toen zat hij daar in zn auto met nog een andere Franse jongen, Elvis (ik weet het, echt een supermaffe naam) en zijn we zo spontaan ergens in een restaurantje sushi gaan eten! Toen we bij het restaurant aankwamen was die eigenlijk net dicht, maar toen gingen de eigenaren speciaal voor ons weer open en hadden we t hele restaurant voor onszelf. Het was allemaal heel geslaagd geweest, ware het niet dat we op te terugweg verdwaalden en het ons anderhalf uur duurde om weer terug te komen. Maar het was wel gezellig haha.
Volgende dag weer school en zijn Lotus Florence Vincent en ik 's avonds naar de film 50/50 geweest. De bioscoop zit hier echt super dichtbij (naast de Starbucks ongeveer) en is ook nog eens heel goedkoop, voor 6 dollar hadden we een kaartje!
Woensdag heb ik weer even hard aan mn huiswerk gezeten, net als donderdag, en zelfs vrijdagmiddag ook, jaja! Die avond zijn we naar een feest geweest van de Ski en Snowboard club waar Florence bij zit, wat echt een enorm feest was met als thema (wat hebben ze hier toch met die thema's?) Dirty Disney. Lotus en ik hebben dat thema maar gewoon genegeerd en 5 dollar entree betaald, leek ons een stuk goedkoper dan een kostuum. Feest was verder erg leuk :)
Die zaterdag en zondag hebben Lotus en ik diehard psychologie gelezen omdat we daar aanstaande vrijdag een midterm van hebben. Het is gelukkig wel allemaal multiple choice maar ik durf alsnog niet te voorspellen of t ook echt makkelijk is. Verder dat weekend ook nog met Juul geskypt en maandag weer les! Dinsdag (gisteren) had ik 's ochtends geschiedenis les, maar dat was dit keer wel bijzonder omdat we les hadden in het University theatre, vanwege de groep Water is Rising die een voorstelling kwam geven. Dit is een groep eilandbewoners wiens eiland (hele lastige naam, weet ik niet meer) maar 24 vierkante kilometer groot is en wat waarschijnlijk binnen 50 jaar er niet meer zal zijn door het stijgende water dat het eiland overspoelt. De groep reist nu door Amerika om voorstellingen te geven voor meer 'global awareness'. De groep was echt heel schattig, ze zongen en maakten alle muziek zelf, en toen een vrouw uit de groep begon te vertellen hoe ze eens van de liedjes had geschreven begon ze zowaar te huilen omdat ze zo van haar eiland hield en 'it made her sad', was best wel ontroerend. En mijn geschiedenisleraar is echt superschattig (hij had dit optreden ook geregeld) en hij zei tegen de groep dat het in Amerika normaal was om elkaar eten te geven als kado, en toen kwam hij met een zak met aardappelen of appels of iets anders ronds, gaf hij deze aan de groep, en zei hij 'I picked these from my garden'. Nou mn hart smolt echt haha!
's Middags hebben Lotus en ik weer verder geleerd voor psychologie en heb ik 's avonds (in mn eentje jaja!) voor Lotus Florence, Vincent en Luke (en mezelf uiteraard) gekookt! En niet simpel spaghetti, maar rijst met een saus met gehaktballetjes, paprika, uit, rozijnen, perziken etc, ja indrukwekkend he! (Vond ik in ieder geval wel, ook omdat ze het allemaal lekker vonden!)
Vandaag ga ik maar weer zoveel mogelijk aan mn huiswerk, ook omdat we deze vrijdag zeer waarschijnlijk naar Las Vegas gaan! Lotus en ik hebben nu samen met Vincent een kamer geboekt, en we kunnen met een Frans stel meerijden en met een groep Duitsers, en dan is het idee dat we met onze enorme groep Europeanen van vrijdag tot en met zondag naar Las Vegas gaan. Ga daarom deze week maar zoveel mogelijk huiswerk proberen te doen aangezien ik volgende week donderdag weer een midterm heb, maar komt vast goed!

Niet vergeten een reactie achter te laten en ook niet vergeten om een kaartje of foto of allebei te sturen, vind het namelijk echt superleuk om post te krijgen dus DOEN !
Nog een keer mn adres omdat jullie vast te lui zijn om weer naar het vorige verslag te gaan ;) :

Judith van Neck
International Village, #103-A1
1100 Everton Place
Riverside, CA 92507 USA

Tschusssssssssss!

  • 19 Oktober 2011 - 22:44

    LOTUS :

    Judith, dit vind ik nou LEUK! als ik kritiek mag geven? (indien niet, lees dan maar niet verder) het zou nóg leuker zijn als je iets zou schrijven over onze grote vriend van psychologie, niet Lucas, niet Willie, niet Arjun, niet John.

  • 20 Oktober 2011 - 09:00

    Marianne:

    Leuk dat je verhaal zo in de smaak viel, nu nog de research in praktijk brengen; dan had je ons kunnen vertellen dat de mensen van Water is Rising van Kiribati, Tokelau en Tuvalu kwamen (dat je dat niet kon onthouden is je vergeven).

    En hoe zit het met die vriend van psychologie??

    Je moeder

  • 20 Oktober 2011 - 09:12

    Kessie:

    Oeehhh! Onze grote vriend, klinkt interessant :P
    En die kookkunsten moet hier ook maar is geshowed worden :D

  • 20 Oktober 2011 - 12:14

    Vul Hier Je Naam In.:

    Heee Judith

    Kijk je uit met al dat fastfood, anders kom je volgend jaar tonnetje rond terug.
    Voorbeelden genoeg daar, en al die feestjes en kookkunsten van je, het word nog wat met jou in de keuken, wie had dat kunnen denken. Maar blijf ook bij de les hè, daar zit je tenslotte voor in Amerika. Ik kijk weer uit naar jullie verhalen.
    Groetjes Riet

  • 20 Oktober 2011 - 12:14

    Riet:

    Heee Judith

    Kijk je uit met al dat fastfood, anders kom je volgend jaar tonnetje rond terug.
    Voorbeelden genoeg daar, en al die feestjes en kookkunsten van je, het word nog wat met jou in de keuken, wie had dat kunnen denken. Maar blijf ook bij de les hè, daar zit je tenslotte voor in Amerika. Ik kijk weer uit naar jullie verhalen.
    Groetjes Riet

  • 21 Oktober 2011 - 23:36

    Sjuuuuuuuuuuul:

    Hahaha wauw je bent wel duidelijk he met je ´niet vergeten een kaartje te sturen´! Ik moet zeggen dat ik van de week in Walmart even naar kaartjes aan t kijken was, maar werd weer afgeleid, dus wie weet volgende keer. :) Heb jij trouwens ook Walmart daar? Want heb je er nog niet over gehoord, maar dat is hier echt dé winkel waar aaaaalles is! EN HALLO, niks over je triple skype date met mij en Ellen? Dacht dat dat het hoogtepunt van je week was? Of was dat alweer heel lang geleden hmm..
    Ik vind t echt leuk dat je alles zo goed onthoud en gesprekken ook kan na vertellen, want ik heb echt t geheugen van een zeef dus vergeet helft van de tijd al mn belevenissen! En je gaat best vaak naar restaurantjes or is that just me? ALS JE MAAR NIET DIK WORD (want dat is mijn taak al)

    zo bam even een reactie.

    love youuuuu juuudje :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Riverside

Amerika

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2012

"I'm afraid of Aids"

30 April 2012

Date auctions en dergelijke

10 April 2012

Heat, Ray, hellingen, etc

07 Februari 2012

Beter laat dan nooit!

15 December 2011

Op naar het volgende quarterrrrrrrr!
Judith

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 36033

Voorgaande reizen:

12 September 2011 - 30 November -0001

Amerika

Landen bezocht: