Beter laat dan nooit! - Reisverslag uit Riverside, Verenigde Staten van Judith Neck - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit! - Reisverslag uit Riverside, Verenigde Staten van Judith Neck - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit!

Door: judithvanneck

Blijf op de hoogte en volg Judith

07 Februari 2012 | Verenigde Staten, Riverside

Alohaaa! Eindelijk weer een verslag, woehoe! Ik zie nu in dat het uitstellen van iets schrijven niet verstandig is want het houdt in dat je alleen maar meer moet schrijven, maar goed ik ga het proberen! Vorige keer was 15 dec, dat is een tijd geleden maar gelukkig heb ik mijn trouwe agenda (van Nadin en Noga!) die me kan vertellen wat ik in de tussentijd allemaal gedaan heb haha.
Kort na het vorige verslag was Juul weer naar huis gegaan, erg jammer want Riverside was verder behoorlijk uitgestorven, gelukkig hadden Lotus en ik elkaar nog. Florence was toen op skireis voor een week en die hebben we de 18 december naar het vliegveld gebracht, aangezien ze in de kerstvakantie terug ging naar Nederland en daarna helaas ook niet meer is teruggekomen, want ze studeert nu op dit moment in Vermont (gestoord, want het is daar hetzelfde soort weer als in Nederland nu!, terwijl hier in California is het heeeerlijk)
De week erop kwamen Lotus haar moeder en haar broer(tje) Tycho hier in Riverside!
Ik ben toen samen met hen naar Palm Springs geweest, waar we ook de bergen in zijn gegaan waar zowaar sneeuw lag (en daar waren we niet echt op gekleed) en waar we ook nog een oase hebben bezocht (niet in de bergen uiteraard), wat echt supermooi was! Heb toen ook de eer gekregen om foto's van de Knobboutjes te maken voor hun Nieuwjaarskaart haha :D
Met Kerst kwamen dan ook mijn ouders en zusje aan in Riverside! Echt superleuk (en raar) om ze weer te zien. We zijn met Lotus en haar moeder en Tycho uit eten geweest in downtown Riverside, en dat was erg gezellig!
De volgende dag ben ik met mijn fam (die een auto hadden gehuurd) naar Joshua Tree gereden (kleine schattige boompjes, maar om er nou een heel National Park naar te vernoemen?), de dag daarop naar San Diego, daarna naar Santa Monica (waar Marijke en ik zowaar op het strand hebben gelegen, 28 december heb ik het over he!) en de volgende dag zijn we ook nog in Santa Monica en in LA geweest.
Nu moet ik bekennen dat ik eigenlijk echt een enorm verwend kind ben, want de 30e zijn we naar New York City gevlogen! Daar hebben Marijke en ik op nieuwjaarsavond een poging gedaan om op Times Square te staan, wat niet helemaal gelukt is, aangezien we er te 'laat' aankwamen (4 uur 's middags..). Maar toen hebben we vervolgens 7 uur lang een achteraan gestaan (zonder wc en eten!) maar nog wél met zicht op de 'ball' die ze om 12 uur 's nachts naar beneden laten zakken. Teminste, dat is wat ik dacht, blijkbaar lieten ze hem tijdens het aftellen al naar beneden zakken en heb ik het compleet gemist haha. Maar met allemaal mensen om ons heen hebben Marijke en ik (de oudjes bleven in de hotelkamer) het wel gezellig gehad! De andere dagen in New York waren ook erg leuk, we hebben de Empire State Building bezocht, Central Park, het American Museum of Natural history en natuurlijk ook gewinkeld! Ook heb ik nog een van de avonden met Johanna en Matze gemeet, die ook in NYC waren en met hen wat te eten gehaald. Ik voelde me wel echt een New Yorkse toen ik in mn eentje met de metro en lopend door de straten terugging naar het hotel :D
Op 3 januari ging ik dan terug naar Riverside en mn ouders en Marijke terug naar Nederland. Die lieve Lotus heeft me van het vliegveld opgehaald en toen hebben we nog even een nachtelijke Starbucks gehaald (We moeten nou eenmaal een dagelijkse Starbucks hebben).
De rest van de week waren er nog veel feestjes en hebben Lotus en ik onze vakken geregeld. Op dit moment volg ik weer een Psychologie vak, Film Studies, Screenwriting en nog een schrijfvak, wat maar twee middagen duurt en wat ik nog niet heb gehad.
Mn lessen tot nu toe vind ik allemaal superleuk, leuker dan vorige quarter denk ik ook wel :D
In een van de weekenden zijn Lotus en ik met twee Amerikaanse jongens naar het Hollywood Sign gehiked, jaja! Helaas stonden we wel nog achter een hek en kon je niet even leuk op de foto met de ‘H’ ofzo, maar toch, het was leuk! Een ander weekend waren Lotus en ik naar Palm Springs gereden en hebben we daar een tandem gehuurd en zijn we door Palm Springs gaan rijden, wat echt geweldig was! We hadden van te voren op internet de tandem gereserveerd en toen kon je nog verzoeken of commentaar erbij zetten, waar Lotus en ik hadden ingevuld: “We would be very pleased if the tandem could we decorated with flowers’. Toen we de volgende dag de tandem kwamen ophalen had de man van de winkel op het stuur ook daadwerkelijk een paarse bloem neergezet, echt superschattig haha. Maar dat was dus echt een geweldige middag haha.
Maandag 16 januari was het Martin Luther King Day en waren we vrij, en zijn Lotus, Lasse (Duitse jongen die nu weer terug is naar Duitsland) Florian, Damien (Fransen) en ik naar Huntington Beach gegaan om te gaan surfen! Dit is mij helaas niet helemaal gelukt, ik had al genoeg moeite om het water in te komen met dat surfboard.
En verder hebben Lotus en ik nu echt een nieuwe traditie gecreëerd. We hadden Johanna, Damian en Luke (Duits en de laatste twee Amerikaans) uitgenodigd om bij ons te komen eten, en toen hebben Lotus en ik echt goede lasagna gemaakt! De week erop heeft Damian gekookt en dit weekend gaan Johanna en Matze koken, de week erop Lotus en ik weer etc. Het wordt nu een beetje een wedstrijd wie het beste kookt haha.
Wat ook nog erg leuk is, is dat ik nu samen met Lotus de auto ga kopen! Ik ben al erbij gevoegd op de verzekering en heb nu ook al aantal wat keren erin gereden en het is echt LEUK. Heb ook al twee keer gebobt, voelde me echt verantwoordelijk :) ! Afgelopen vrijdag was Lotus namelijk jarig, was echt een superleuke avond! De volgende dag naar Six Flags geweest met Lotus en Iris (ander Nederlands meisje hier) en hun roommates, was ook erg gezellig alleen was ik helaas nogal verkouden, maar dat kon de pret niet drukken! (Behalve toen we aan het eind van de dag een uur in de rij moesten staan voor de laatste achtbaan, toen werd ik wel even gek, gelukkig was de achtbaan wel leuk haha)
Zo dit was het dan weer even!
Wederom een oproep voor kaartjes, brieven, foto’s, wat dan ook! Stuur ze naar:

International Village, #103-A1
1100 Everton Place
Riverside, CA 92507 USA


Tschussieeeeeeeeeeeeeeeees!

  • 07 Februari 2012 - 20:00

    Nadinda:

    juudje, aaaah ik vind het echt super leuk dat je weer een blog hebt geschreven! :D ik vind het echt super leuk om te lezen en ik ben heel jaloers op al de geweldige dingen die je daar doet/meemaakt! haha xxxx

  • 08 Februari 2012 - 06:49

    Riet:

    Hoi Judith
    Wat een leuk verhaal heb je weer, zeker na al die tijd niets vernomen te hebben van jou, foei beetje bij houden hoor ha,ha. Ik heb het van het thuisfront allemaal moest horen, hoe het in New York was. Heb de foto's gezien die waren erg leuk, jammer dat jullie zo ver van de klok stonden, en ze daar langs de roette geen TV hadden opgehangen, Marijke zei nog je kon er ook niet uit lopen want dan kon je er niet meer in, knap dat jullie het zo lang hebben uitgehouden zonder WC, en iets lekkers te kunnen eten, maar jullie hebben het maar mooi meegemaakt , wat een belevenis. Nu weer op naar de werkelijkheid een beetje studeren en leuke dingen beleven. Judith kijk je uit met het autootje geniet er van. Ik hoor weer van je niet zo lang meer wachten voor het volgende reisverslag.

    Groetjes Liefs Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Riverside

Amerika

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2012

"I'm afraid of Aids"

30 April 2012

Date auctions en dergelijke

10 April 2012

Heat, Ray, hellingen, etc

07 Februari 2012

Beter laat dan nooit!

15 December 2011

Op naar het volgende quarterrrrrrrr!
Judith

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 17550
Totaal aantal bezoekers 36027

Voorgaande reizen:

12 September 2011 - 30 November -0001

Amerika

Landen bezocht: